Om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan hebben wij maatregelen genomen. Het is mogelijk dat u als huurder of woningzoekende hier last van ondervindt. Toch vragen wij uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie. Wij blijven proberen u zo goed mogelijk te helpen.
Persoonlijk contact met onze medewerkers
Onze medewerkers werken zoveel mogelijk vanuit huis. Ze bellen of e-mailen daarom in de meeste gevallen met u. Alleen als het echt niet anders kan, dan wordt er een afspraak gepland op ons kantoor. We houden daarbij de richtlijnen van het RIVM in acht, dit verwachten we ook van u. In ons kantoor is het dragen van een mondkapje verplicht.
Algemeen
We kunnen ons voorstellen dat de situatie waar we ons nu in bevinden veel onzekerheid met zich meebrengt. Bijvoorbeeld wanneer u van plan bent te verhuizen. Heeft u hier vragen over, of maakt u zich hier zorgen over? Belt u dan gerust zodat we dit samen met u kunnen bespreken. U bereikt ons op telefoonnummer (0541) 58 22 22.
In verband met de maatregelen kan er een grotere drukte ontstaan aan de telefoon. Uiteraard proberen we iedereen die belt, zo spoedig mogelijk te woord te staan. Wij hopen op uw begrip hiervoor.
Vragen over onze aangepaste dienstverlening
Kijk hieronder
-
Ons kantoor is gesloten. Wel zijn we gewoon bereikbaar. Heeft u een vraag? Mail deze dan naar info@wbowonen.nl. We blijven ons best doen u zo snel en goed mogelijk te helpen met uw vraag.
Bellen kan ook via telefoonnummer (0541) 58 22 22. Wij zijn op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur bereikbaar (op vrijdag tot 12.00 uur).
-
Alleen noodzakelijke reparatieverzoeken worden uitgevoerd. Heeft u een reparatie die met spoed uitgevoerd moet worden of die echt noodzakelijk is? Deze kunt u dit telefonisch melden. Bel dan (0541) 58 22 22. Als u een reparatieverzoek meldt via MijnWBO, dan wordt u hierover door ons teruggebeld. Als het noodzakelijk is dat wij uw reparatieverzoek uitvoeren, dan komt een van onze collega’s bij u langs. Onze vakmannen werken volgens de richtlijnen van het RIVM.
-
Hierover wordt u persoonlijk door ons geïnformeerd.
-
Vult u daarvoor het huuropzeggingsformulier in. U kunt het volledig ingevulde formulier mailen naar info@wbowonen.nl of achterlaten in de brievenbus bij ons kantoor. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
-
Stopt de huur van uw woning, kan kunt u de sleutels ‘gewoon’ inleveren bij ons op kantoor. De sleutels kunt u achterlaten in het speciaal daarvoor bestemde bakje dat op de balie bij de entree staat.
-
Voor woningen waarvan nu de huur wordt opgezegd, gaat het regelen van overname van roerende goederen (bijvoorbeeld gordijnen, vloerbedekking enzovoort) ook anders dan normaal. In overleg met ons is het mogelijk spullen achter te laten in de woning. Dit bespreken we telefonisch met u.
-
Bent u op zoek naar een andere woning, dan kunt u gewoon blijven reageren op woningen via onze website. Tot 19 januari wordt alleen op dinsdag het nieuwe beschikbare woningaanbod op onze website geplaatst. De woningtoewijzing gaat anders dan anders. Krijgt u een woning toegewezen, dan wordt u daarover door ons geïnformeerd.
-
Heeft de coronacrisis gevolgen voor uw inkomen? En komt u daardoor in de problemen met het betalen van de huur? Bel dan naar WBO Wonen via (0541) 58 22 22 of mail naar huurincasso@wbowonen.nl, dan proberen we samen een oplossing te vinden. Lees ook: Hulp aan huurders in financiële problemen door coronacrisis.
Ook de overheid heeft al maatregelen aangekondigd waarvan u bij een inkomstendaling misschien gebruik kunt maken. Kijkt u daarvoor ook eens op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19.