Samen bouwen aan betaalbaar en goed wonen
Bij WBO Wonen draait het om mensen. Met zo’n 4.000 woningen zetten wij ons elke dag in voor goed en betaalbaar wonen in Oldenzaal, voor onze huurders en toekomstige huurders. Als manager Bedrijfsvoering lever je hier samen met je collega’s een belangrijke bijdrage aan, je bent verantwoordelijk voor een efficiënte en effectieve bedrijfsvoering waarbij je stuurt op resultaten. Je bent betrokken, nuchter (gewoon doen) én vriendelijk – voor ons belangrijke waarden. Spreekt jou dit aan en wil jij je steentje bijdragen aan goed en betaalbaar wonen in Oldenzaal? Dan maken we graag kennis met jou! Want wij zoeken een:
manager Bedrijfsvoering (32-36 uur)
Wij zoeken een manager Bedrijfsvoering met ervaring in leidinggeven, met oog voor mens en organisatie. Iemand die stevig in zijn schoenen staat en maatschappelijk betrokken is.
Het team Bedrijfsvoering
Team Bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor de financiële en economische zaken van WBO Wonen. Denk hierbij aan de financiële administratie, jaarrekening en de financiële meerjarenbegroting. Ook ICT, inkoop, huuradministratie en facilitaire zaken vallen onder dit team. Als manager Bedrijfsvoering geef je leiding aan dit veelzijdige team en ben je lid van het managementteam. Daarmee ben je mede verantwoordelijk voor de prestaties van WBO Wonen als geheel. Je wordt onderdeel van een vernieuwd MT dat samen verder bouwt aan een toekomstgerichte organisatie. Dat vraagt om eigentijds leiderschap waarin ruimte is voor eigenaarschap, vakmanschap en ontwikkeling.
Wat ga je doen?
- Je geeft direct leiding aan 11 collega’s binnen team Bedrijfsvoering.
- Je bent een coachende en inspirerende leidinggevende die een kritische sparringpartner is op inhoud en op het proces voor collega’s.
- Je bevordert de samenwerking, eigenaarschap en groei binnen het team en met andere teams, en viert samen successen.
- Je weet het verhaal achter de cijfers over te brengen op je collega’s.
- Je bouwt op enthousiaste en doelgerichte wijze verder aan de ontwikkeling van het team en zorgt voor duidelijke kaders waarin medewerkers hun werk met plezier en resultaat kunnen doen.
- Je daagt je collega’s en jezelf continu uit om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen en onze manier van werken te optimaliseren.
- Als MT-lid verbind je strategie, beleid en uitvoering. Samen met collega’s geef je invulling aan onze ambities uit het koersplan en de Woonagenda.
- Je bent aantoonbaar geïnteresseerd in ICT en bent op dat vlak een sparringpartner op strategisch niveau.
Dit neem je mee:
- Je bent van nature een motiverende, coachende leider en staat dicht bij je team.
- Je voelt je thuis in een lerende organisatie die volop in ontwikkeling is.
- Je bent een stevige en toegankelijke persoonlijkheid, met visie en lef en soms een tikje eigenwijs, die samen met medewerkers de organisatie verder vormgeeft.
- Je beschikt over een financiële of bedrijfskundige achtergrond op hbo- of wo-niveau.
- Je hebt ervaring met coachend leidinggeven en met het aansturen van (professionele) teams.
- Je beschikt over een goede helikopterview en weet hoofd- en bijzaken te onderscheiden.
- Je hebt oog voor kansen in samenwerking, zowel binnen als buiten de organisatie en je stimuleert collega’s om hun eigen netwerk te ontwikkelen en in te zetten voor hun werk.
Ervaring in de woningcorporatiesector is gewenst.
Je kwaliteiten
Je hebt enkele jaren werkervaring in een soortgelijke functie en je wilt graag een maatschappelijke bijdrage leveren. Je bent communicatief vaardig, sociaal ingesteld, klant- en resultaatgericht en neemt het initiatief. Je werkt graag in teamverband.
Wat bieden wij jou?
Een uitdagende functie met veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid in een fijne organisatie. Je komt te werken in een prachtig, monumentaal pand vlak bij het centrum van Oldenzaal – op loopafstand van het treinstation. Een inspirerende werkomgeving, met alle voorzieningen binnen handbereik. Onze organisatie is klein genoeg om elkaar goed te kennen, met korte lijnen en een informele sfeer. Tegelijkertijd werven we ook een manager Vastgoed – een mooie kans om samen te bouwen aan een vernieuwd en sterk MT.
We vinden een goede werk-privébalans belangrijk. De CAO Woondiensten is hierop ingericht en biedt daarvoor de juiste basis. Daarnaast hebben we flexibele arbeidsvoorwaarden via een cafetariasysteem: je kunt zelf keuzes maken die passen bij jouw situatie, zoals extra vrije dagen of juist wat meer salaris.
Hybride werken is bij ons heel normaal. Ook thuis zorgen we voor een goede, comfortabele werkplek. Daarnaast hebben we een actieve personeelsvereniging die regelmatig leuke uitjes en activiteiten organiseert – want werkplezier vinden we belangrijk.
Het salaris is conform de CAO Woondiensten, schaal M en bedraagt maximaal € 8.393,- per maand op fulltime basis. Je ontvangt daarnaast een eindejaarsuitkering van 3% en ruime opleidingsmogelijkheden, zodat je je kunt blijven ontwikkelen.
Heb je vragen over deze vacature?
Deze kun je stellen aan Hanneke de Rijter, directeur-bestuurder, zij is bereikbaar op telefoonnummer 0541 58 22 11.
Hebben we je nieuwsgierigheid gewekt?
Stuur ons dan voor 16 augustus je cv en motivatie waarom je graag bij ons komt werken. Je kunt deze sturen naar werving@wbowonen.nl. Het aanleveren van een Verklaring Omtrent Gedrag maakt onderdeel uit van de selectie.
Hoe nu verder :
- Stuur je sollicitatie uiterlijk 16 augustus in.
- Wij reageren uiterlijk 21 augustus.
- De eerste gesprekken vinden plaats op 9 of 10 september.
- De tweede gesprekken zijn op 16 of 17 september.
- Uiterlijk 19 september ronden we de procedure af.
We werven zowel intern als extern tegelijk, bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat de voorkeur.
Met deze vacature willen wij zelf een nieuwe WBO Wonen collega werven. Dit is dan ook geen oproep voor acquisitie. We werven voor deze functie zonder tussenkomst van bureaus.